Vstupujete na stránky pre osoby staršie ako 18 rokov.
Kliknutím na tlačidlo „Vstúpiť“ prehlasujem, že som starší ako 18 rokov a nepripustím, aby k tu uvedeným dátam pristupoval ktokoľvek nespôsobilý či neplnoletý.
Vstupujete na stránky pre osoby staršie ako 18 rokov.
Kliknutím na tlačidlo „Vstúpiť“ prehlasujem, že som starší ako 18 rokov a nepripustím, aby k tu uvedeným dátam pristupoval ktokoľvek nespôsobilý či neplnoletý.
Black Friday 2024
Black Friday je tu! A s ním aj zľavy na tisíce produktov. Zistíte s nami, kde najlepšie ušetriť, vďaka zobrazeniu skutočných zliav. S Heurekou počas „Čierneho piatku“ určite nešliapnete vedľa.
Black Friday zľavy v najobľúbenejších kategóriách
Aký tovar je práve v zľave na Black Friday? Všetky ponuky z najobľúbenejších kategórií nájdete na jednom mieste tu. A nezabudnite: na Heureke zobrazujeme skutočné zľavy bez umelého navyšovania cien a zavádzajúcich hodnôt.
Ako výšku zľavy určujeme?
Elektronika a gaming
Domáce spotrebiče
Krása a zdravie
TOP produkty a značky v Black Friday
Výber najžiadanejších produktov so skutočnou zľavou. Ako výšku zľavy určujeme?
V akých obľúbených obchodoch prebieha Black Friday?
Pripravili sme pre vás zoznam tých najvyhľadávanejších e-shopov spojených s Black Friday zľavami, z ktorého sa môžete rovno pozrieť na recenzie každého obchodu aj jeho sortiment.
Obchod | TOP kategórie | Uvádzaná zľava Black Friday 2024 |
Alza.sk | Televízory, mobilné telefóny, notebooky, chladničky, elektronika, další sortiment | Bez uvedenia výšky zľavy |
Allegro.sk | Elektronika, domáce spotrebiče, drogéria, oblečenie, domácnosť a ďalší sortiment | Zľavy až 50 % |
MALL.SK | Mobilné telefóny, televízory, domácnosť, drogéria, další sortiment | Bez uvedenia výšky zľavy |
NAY.sk | Mobilné telefóny, televízory, chytré hodinky, slúchadlá, ďalší elektronika | Zľavy až 50 % |
planeo.sk | Televízory, chladničky, mobilné telefóny | Zľava až 300€ |
TPD.sk | Elektronika, domácnosť, hračky, hobby | Bez uvedenia výšky zľavy |
Dr.Max lekáreň | Lieky a zdravá výživa | Zľavy až 65 % |
ELNINO.SK | Parfumy, sprchovacie gély, pleťové séra a emulzie | Zľavy až 30 % |
Footshop.sk | Šiltovky, pánske tenisky, pánske bundy | Extra zľava 20 % |
Decathlon | Športová výbava, oblečenie, bicykle, športtestery | Zľavy až 50 % |
Datacomp.sk | Notebooky, mobilné telefóny, gaming, elektronika | Bez uvedenia výšky zľavy |
Answear.sk | Dámske tenisky, pánske tenisky, kabelky | Až do -70 % |
Notino | Parfémy, šampóny, prípravky na tvár | Zľavy až 30 % |
StavbaEU.sk | Náradie a hobby, domácnosť, záhrada | Bez uvedenia výšky zľavy |
Mironetcz.sk a.s. | Mobilné telefóny, pořítače, televízory, hračky, elektronika | Bez uvedenia výšky zľavy |
Lidl.sk | Brúsky, fritovacie hrnce, aku vŕtačky a skrutkovače, rázové uťahovače | Bez uvedenia výšky zľavy |
Sportisimo.sk | Pánska obuv, dámska obuv, korčule na ľad, lyžiarske okuliare | -20 % na lyžiarskou výbavu |
T.S.BOHEMIA a.s. | Mobilné telefóny, televízory, chladničky, práčky | Bez uvedenia výšky zľavy |
Ako nakúpiť v Black Friday a nenaletieť?
Každý obchod si chce uchmatnúť kus koláča, ale nie pre všetkých obchodníkov je hlavným cieľom, aby zákazníci skutočne ušetrili. Ako to prebieha?
- Spotrebiteľské organizácie každý rok upozorňujú na tzv. falošné zľavy, ktoré sa môžu zdať na prvý pohľad výhodné. Často sa stáva, že výška zľavy uvedenej na cenovke produktu nezodpovedá skutočnej výške zľavy, ktorá je nižšia. Obchodníci radi využívajú trik krátkodobého zvýšenia ceny a nastavenia zľavy na také percento, aby neprerobili.
- Na slovenskom trhu dosahujú skutočné zľavy počas akcie Black Friday iba cca 19 %.
- Ceny tovaru u jednotlivých predajcov sa môžu líšiť až o 50 %. Tovar ponúkaný niektorými obchodníkmi s výraznou zľavou sa dá často zohnať v iných e-shopoch za rovnako výhodnú cenu aj bez akčnej cenovky.
Ako teda rozoznáte skutočnú zľavu od nafúknutej bubliny?
Na Heureke sme vytvorili funkciu „skutočná zľava“, ktorá počíta zníženie ceny podľa dlhodobého priemeru, nie na základe krátkodobých zmien pred výpredajmi či akciami. Zľavnené produkty na Heureke spoznáte podľa červenej ikony zľavy, ktorá zobrazuje reálne percento úspory, prípadne si ich môžete vyfiltrovať zaškrtnutím filtra Zľava.
Ako výšku zľavy určujeme? Odhaľte falošné zľavy
Výhodné je tiež sledovať graf vývoja ceny, ktorý sa zobrazuje v podrobnostiach každého produktu.
Nezabudnite tiež na recenzie užívateľov, ktorí vám môžu pomôcť odhaliť nevýhodnú ponuku.
Všetko navyše môžete mať stále po ruke vďaka našim mobilným aplikáciám.
Stiahnite si appku z Google Play Stiahnite si appku z App Store
Kedy je Black Friday?
Black Friday 2024 pripadá na 29. november, zo zliav sa ale u mnohých predajcov môžete radovať už v týždni od 25. novembra. Po Čiernom piatku sa výpredaje väčšinou preťahujú až k pondelku, ktorý poznáte ako Cyber Monday. Aj tento deň sa obchody predbiehajú v tom, kto ponúkne nižšiu cenu – ide však hlavne o nákupy online. V tomto roku pripadá Cyber Monday na 2. december.
- Názov bol prvýkrát použitý v roku 2005 v USA.
- Prináleží prvému pondelku po Dni vďakyvzdania.
- Ponúkané zľavy sa vzťahujú spravidla na e-shopy. Ak sú v prevádzke aj ich kamenné predajne, akcia môže platiť aj tu, ale nemusí.
- Niektoré e-shopy ponúkajú určitú zľavu na celý sortiment, iné len na vybrané kategórie alebo skupiny produktov.
- Odkaz na kybernetiku súvisí s návratom Američanov v prvý pracovný deň po Black Friday späť do práce – za počítače a tablety. Pravdepodobnejšie tak nakúpia online, než osobne v kamennom obchode.
- U nás sa týka táto marketingová akcia najmä elektroniky. Predajcovia často mažú rozdiel medzi Black Friday a Cyber Monday a spúšťajú veľké marketingové kampane, ktoré trvajú niekoľko dní.
- Zatiaľ čo v roku 2006 minuli Američania počas Cyber Monday 610 miliónov dolárov, v roku 2015 sa toto číslo vyšplhalo takmer na 3 miliardy dolárov.
- V roku 2015 bola takmer polovica všetkých objednávok v USA odoslaná z mobilného telefónu.
Čo je Black Friday?
Black Friday je sviatkom nakupovania, ktorý prichádza nasledujúci deň po Dni vďakyvzdania. Táto marketingová bomba prišla z USA, kde vždy štvrtý piatok v novembri predajcovia lákajú na tie najlepšie ceny. Týmto dňom je oficiálne zahájená severoamerická predvianočná sezóna nakupovania. Tzv. Čierny piatok je tradične spojený nielen s obrovskými zľavami naprieč rôznymi odvetviami, ale aj s kempovaním pred obchodmi a bitkami o tie najlacnejšie produkty.
Pravdepodobne vychádza z termínu, ktorým sa v USA označovala rušná cestná premávka deň po Dni vďakyvzdania, kedy sa rodinné stretnutia opäť rozchádzali a ľudia sa vracali do svojich domovov. Neskôr sa názov rozšíril a začali tak hovoriť dňu, kedy sa dvíhajú tržby obchodníkov. Predajcovia sa vďaka vysokému hospodárskemu zisku zároveň dostávajú z červených do čiernych čísel.
História a súčasnosť zľavového sviatku
Black Friday sa rozšíril z USA a Kanady do celého sveta, rovnako ako podobne komerčne ladené sviatky typu Halloween. Tento extrémne uchopený začiatok nákupnej predvianočnej sezóny vznikol ako reakcia na neochotu zákazníkov utrácať bezhlavo peniaze za vianočné darčeky kvôli negatívnym skúsenostiam s pádom akcií na newyorskej burze v roku 1929. V tom čase nastala dokonca vlna samovrážd maloobchodníkov, ktorí prišli kvôli veľkej hospodárskej kríze o svoje živobytie.
Hoci sa svet časom vrátil po ekonomickej stránke viac-menej do normálu, ľudia ani naďalej nezarábali toľko, aby si mohli dovoliť rozhadzovať bez rozmyslu za veci, ktoré v skutočnosti nepotrebujú. Na podnet žiadosti maloobchodníkov presunul prezident Franklin D. Roosevelt oslavu Dňa vďakyvzdania na štvrtý novembrový štvrtok z pôvodne sláveného piatku, čo zapríčinilo predĺženie nákupnej sezóny vznikom štvordňového voľna. A práve v tieto dni sa vytvoril priestor na mimoriadne intenzívnu masáž spotrebiteľov reklamami o obrovských zľavách a výhodných ponukách.
Motivácia k nakupovaniu
Hoci bolo pôvodným zámerom motivovať opatrných a šetrných zákazníkov na kúpu čohokoľvek, súčasné nákupy sú posunuté smerom ku konzumu a spotrebiteľskej aj ziskovej nenásytnosti. Predajcovia sa predbiehajú v presviedčaní spotrebiteľov o tom, že potrebujú novšie a modernejšie produkty ako tie, čo majú doma – a to bez ohľadu, či ich napríklad nekúpili práve pred rokom.
V súčasnosti je na európskom obchodnom trhu úplne bežnou praxou, že má väčšina predajcov pripravené špeciálne cenové akcie pre svojich zákazníkov. Niektoré obchody predlžujú výpredajové ponuky až do tzv. Cyber Monday.
Zaujímavosti o Black Friday
- Od roku 2006 po súčasnosť si Black Friday vyžiadal 17 mŕtvych a 125 zranených. Došlo k incidentom od ozbrojených útokov na zákazníkov, autonehôd predavačov spôsobených úplným vyčerpaním, srdcových infarktov počas nakupovania až po zastrelenie zlodejom na ulici kvôli práve zakúpenému televízoru.
- Black Friday sa oslavuje v piatok kvôli americkému štátnemu sviatku Deň vďakyvzdania, ktorý sa oslavuje deň predtým. Mnoho Američanov pred svojim zamestnávateľom simuluje nevoľnosť, čo možno opísať ako „fenomén simulovaných chorôb“. V tento deň je až podozrivo veľkému množstvu ľudí zle, aby nemuseli do práce. Ak by piatkový začiatok spustenia zliav premeškali, nenakúpili by tak výhodne, ako by tomu bolo cez víkend.
- Mnoho Američanov vynecháva slávnostnú večeru na Deň vďakyvzdania, aby sa mohli utáboriť na niekoľko dní či dokonca týždňov na parkovisku pred obchodom a boli tak vpustení do predajne so zľavneným tovarom medzi prvými.
- Mnohými európskymi obchodníkmi je Čierny piatok vnímaný skôr symbolicky, pretože počas celého roka pripravujú pre zákazníkov množstvo rôznych iných zľavových akcií. Vďaka tomu u nás nedochádza k tragickým udalostiam ako napríklad v USA, kde dav nakupujúcich v roku 2008 po otvorení dverí do obchodu ušliapal na smrť zamestnanca predajne.
Black Friday v číslach a faktoch
- Najväčší záujem o Black Friday prejavili slovenskí spotrebitelia v roku 2017.
- V roku 2020 nakúpilo v rámci Black Friday viac ako 50 % Slovákov. Ostatní naň zabudli, nič nepotrebovali alebo sa vyhýbali davom ľudí kvôli pandémii.
- Väčšina Slovákov má k akcii Black Friday pozitívny prístup.
- Priemerný Slovák zakúpi v rámci Black Friday celkom 3–4 produkty.
- Veľká časť slovenských spotrebiteľov nevie presný dátum Black Friday, čo môže byť dôvodom, prečo mnohí z nich prejavujú záujem o akciu už niekoľko týždňov pred konaním predvianočného výpredaja.
- Vrchol nákupnej horúčky na Slovensku je dosiahnutý medzi 10. a 13. hodinou.
- Po Black Friday obchodníkom klesajú tržby, a to napriek blížiacim sa Vianociam.
Green Friday – udržateľná alternatíva
Počuli ste o tom, že Black Friday má mladšieho brata? Green Friday je udržateľnou alternatívou k predbiehaniu sa predajcov o čo najvyšší obrat. Black Friday je neodolateľnou príležitosťou pre mnohých spotrebiteľov, ako nakúpiť výhodne napríklad vianočné darčeky. Pre obchodníkov je zase možnosťou, ako zákazníkom siahnuť čo najhlbšie do peňaženky. Táto zdanlivá obojstranná spokojnosť má však jednu veľkú nevýhodu, a tou je nepriaznivý ekologický dopad na životné prostredie.
Impulzívne nákupy tovaru, pri ktorých sme sa nechali nalákať na nízku cenovku, často končia zahltením nášho domova nepotrebnými vecami. Takto zakúpených produktov sa po chvíli budeme chcieť pravdepodobne zbaviť alebo ich časom nahradiť novším modelom. Z nedávnej britskej štúdie vyplýva, že sa len v Spojenom kráľovstve vyhodí až 80 % produktov zakúpených počas Black Friday už po prvom použití. Toto nepremyslené nakupovanie najmä elektroniky a oblečenia drží zákazníkov v kruhu neustáleho nakupovania a vyhadzovania, čo je z dlhodobého hľadiska neudržateľné ako pre spotrebiteľov, tak pre planétu.
- Nárast priemyselných splodín z výroby alebo dopravy,
- nadmerný objem obalového materiálu,
- podpora neudržateľného životného štýlu spotrebiteľov,
- nákup produktov, ktoré v skutočnosti nepotrebujeme.
V súčasnej dobe sa do odmietania Black Friday zapája čoraz viac predajcov, ktorí podporujú myšlienku udržateľnosti. Svojich zákazníkov vyzývajú k aktivite a najmä menšie firmy žiadajú spotrebiteľov o celoročnú priazeň bez ohľadu na zľavy. V minulosti sa k bojkotu Black Friday zapojila napríklad aj spoločnosť Marks & Spencer. Mnohí ekologicky zmýšľajúci predajcovia a influenceri odporúčajú namiesto kupovania nepotrebných vecí prebrať vlastnú domácnosť a nevyužívané predmety darovať alebo predať.
- Vytvorte si vopred zoznam vecí, ktoré potrebujete.
- Zamerajte sa na balenie produktov (plast, bezobal alebo papier).
- Uprednostňujte materiály ako sklo, drevo a pri oblečení voľte prírodný materiál (bavlna, ľan, lyocell). Pri oblečení si môžete strážiť aj biocertifikáty.
- Podporujte miestnych farmárov, menšie podniky, umelcov a drobných remeselníkov – znížite tým uhlíkovú stopu.